Organizacja Archiwum

Archiwum zakładowe – dobrze zaprojektowane dobrze działa

W przypadku gdy zachodzi konieczność zaprojektowania archiwum dla firmy, która dopiero się organizuje, najlepiej skorzystać z pomocy doświadczonych archiwistów, którzy sprawnie sporządzą opis zarówno urządzenia archiwum, jak i tego, w jaki sposób ma ono zostać wyposażone.

Zgodnie ze standardami

Projektując archiwum, nasi profesjonaliści opierają się na szeregu wytycznych, w tym zasadach praktyki archiwalnej oraz ochrony zasobu archiwalnego, które regulowane są przez normy Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych. Nasze projekty są także zgodne z normą ISO 11799, dotyczącą warunków przechowywania materiałów archiwalnych.

Projekt i instrukcja

W ramach usługi projektowania archiwum nasi Klienci otrzymują od nas projekt archiwum, zawierający rzut pomieszczenia, na którym zaznaczono np. sposób rozmieszczenia regałów. Projekt precyzuje, jaki rodzaj regałów ma zostać zastosowany. Tak zaprojektowany obiekt musi spełniać wymogi bezpieczeństwa – antywłamaniowe i przeciwpożarowe. Dołączona do projektu instrukcja technologiczna organizacji archiwum zaleca, w jaki sposób postępować z zasobem archiwalnym od momentu jego powstania do brakowania i utylizacji.

Kosztorys prac

W trakcie organizacji archiwum firmowego otrzymają Państwo od nas kosztorys prac i elementów wyposażenia archiwum, które będą niezbędne do zrealizowania naszego projektu. Dzięki temu łatwiej będzie Państwu skalkulować orientacyjny koszt urządzenia pomieszczenia archiwalnego.