Czy masz przegląd tego, jakie poufne informacje znajdują się w Twojej firmie? Czy wiesz, jak jest przechowywana i przetwarzana w codziennych operacjach?

Czy w razie potrzeby usuwasz informacje bezpiecznie? Jeśli potrafisz odpowiedzieć pozytywnie na te pytania, wiele wskazuje na to, że masz dobre bezpieczeństwo informacji, a szanse na uniknięcie strat finansowych są duże. W przeciwnym razie pomocne może być przejrzenie procedur bezpieczeństwa i być może w tym samym czasie posprzątanie.

Wiem, że są to tematy, które poruszałem w moich postach na blogu w przeszłości. Powodem tego jest to, że bezpieczeństwo informacji stało się absolutnie kluczowe dla sukcesu innych części firmy. Jeśli przegapisz procedury bezpieczeństwa, może to wpłynąć zarówno na osoby fizyczne, klientów, jak i inne kontakty, a także na Twoją własną firmę.

Czy kontrola wewnętrzna jest wystarczająco dobra?

Nowe przepisy dotyczące prywatności poprzez RODO nałożyły na wszystkie polskie firmy większą odpowiedzialność i nowe obowiązki. Jednym z przykładów jest to, że kontrola wewnętrzna musi teraz obejmować również procedury i systemy ochrony prywatności. W ramach tego firmy mają obowiązek usunięcia danych osobowych, które nie mają już podstawy do ich przechowywania lub przetwarzania. Takie usunięcie lub prawo do bycia zapomnianym, jak to się nazywa, jest jednym z głównych praw osób, których dane dotyczą. Miliony grzywien mogą skutkować, jeśli ten obowiązek nie zostanie spełniony, a wrażliwe dane znikną.

Chcesz mieć całkowitą pewność? – Zniszcz wszystko!

Podczas czyszczenia i przeglądu ważne jest, aby pomyśleć o innych poufnych danych, które posiadasz, które również nie powinny zbłądzić. Wraz ze zwiększonym naciskiem na bezpieczniejsze cyfrowe życie codzienne i wszystkimi przykładami włamań i kradzieży tożsamości, o których można przeczytać, klienci i inne kontakty będą coraz bardziej zaniepokojeni tym, w jaki sposób informacje, które ich dotyczą, są przetwarzane w Twojej firmie. Prawdopodobnie będą regularnie sprawdzać, jak to rozwiązujesz.

Oznacza to, że stajesz się coraz bardziej zależny od ich zaufania. Jeśli na przykład podczas wizyt stwierdzą, że listy klientów, umowy, wyciągi bankowe itp. zostały wyrzucone do kosza lub unoszą się na biurkach, a co gorsza, że ​​jest łatwy dostęp do archiwów i magazynów, zaufanie będzie osłabiony. Sam niestety widziałem, że zdarza się to trochę za często. Wtedy zaufanie do ciebie słabnie, co skutkuje utratą reputacji i osłabieniem konkurencyjności. To może być drogie.

Bezpieczne niszczenie może, jak oczywiście kilkakrotnie wskazywałem, zmniejszyć ryzyko wystąpienia takich naruszeń bezpieczeństwa. Polskie niszczenie zapewnia bezpieczne rozwiązania dotyczące niszczenia zarówno dokumentów papierowych, jak i cyfrowych nośników danych. Chętnie pomożemy w procesie sprzątania.

Zastanów się, co należy usunąć, a jeśli chcesz mieć całkowitą pewność, zniszcz wszystko.